TIL-spiller utestengt i flere kamper etter grusom albuebruk

nå kommer dommen

Tromsø må klare seg uten vingbacken

Tromsøs vingback Alexander Warneryd er utestengt i tre Eliteserie-kamper. Årsaken: Det stygge røde kortet for kraftig armbruk mot Bodø/Glimt. Det melder Nordlys.

Les på Engelske klubber: Premier League gigant ønsker seg Norges assistkonge Julian Ryerson

Svensken brukte begge armene med full kraft i halsen på Fredrik Sjøvold like før pause i «Slaget om Nord-Norge» 16. mai.

Dommen: Særlig vekt på én ting

I disiplinærutvalgets kjennelse står det at de la særlig vekt på at ballen allerede var spilt – og at Warneryd med stor fart ledet albuen rett mot hodet til motstanderen.

Tøff periode for Tromsø

Det betyr at Tromsø må klare seg uten svensken i seriekampene mot Aalesund, KFUM Oslo og Vålerenga. Hvis klubben ikke får medhold i en eventuell anke, blir Warneryd først spilleklar mot HamKam 18. juli – etter den lange VM-pausen.

– Grisestygt

Det kokte skikkelig i derbyet på Aspmyra lørdag. Warneryd-episoden fyra opp temperaturen ytterligere.

– Det er grisestygt. En omgang av frustrasjon kulminerer i den handlingen. Dette har vært en marerittomgang for Tromsø, utbrøt TV 2s kommentator Haakon Frydenberg Thon.

Bodø/Glimt vant til slutt hele 5–0 i det som ble en av sesongens mest ensidige nord-norske oppgjør.

Les på F7: Det Jose Mourinho sa om Mikel Arteta tidlig i Arsenal-karrieren dukker opp igjen


Publisert

i

,

av